fbpx

6 NARZĘDZI DO WEBINARÓW

W ostatnich miesiącach obserwuję znaczący wzrost zainteresowania webinarami. 

To szybkie, proste i nowoczesne narzędzie do komunikacji i e-learningu przeżywa swoje szczyty popularności. To dobry moment, aby przybliżyć Wam narzędzia do webinarów, które osobiście preferuje najbardziej.

1. FRESHMAIL

 FreshMail to program głównie do email marketingu ale ostatnio został poszerzony o kilka funkcji. Można w nim zorganizować webinary, tworzyć landing page, formularze zapisu na newsletter, wysyłać SMSy czy maile transakcyjne. 

 Co jest w ofercie tego narzędzia do webinarów?

  • czat w trakcie spotkania
  • udostępnianie tablicy
  • odtwarzanie filmów z YouTube
  • nagranie Full HD
  • tworzenie ankiet i testów
  • dzielenie pokojów 
  • polski support. 

Jaka jest cena? 

Pakiet, który pozwala na organizację webinarów zaczyna się od 190 zł (lista 1000 subskrybentów, webinar dla 100 uczestników). Możesz również skorzystać z 14 dniowego okresu próbnego.

2. ClickMeeting

Ciekawa propozycja dla organizatorów webinarów. To narzędzie pozwala na ich organizację od a do z. Dzięki spersonalizowanym zaproszeniom, opcji darmowych lub płatnych webinarów, personalizacji brandingowej i stronom dedykowanym rejestracji na poszczególne eventy, będziesz w stanie zapanować nad całym procesem.

3. ZOOM

Ten program do webinarów dostępny jest w wersji bezpłatnej. Główne ograniczenia tego pakietu, to: możliwość uczestnictwa do 100 osób i czas spotkania nie może być dłuższy niż 40 minut. Wersja płatna (dla 100 uczestników) zaczyna się od $14.99.

Co oferuje m.in ten program w wersji bezpłatnej:

  • udostępnianie ekranu
  • nagrywanie webinarów
  • możliwość dzielenia uczestników na grupy (breakout rooms)
  • tablicę
  • czat
  • tzw. raise hand, czyli możliwość „podniesienia ręki” przez uczestnika, który chce zadać pytanie

4. Live Webinar

Polskie narzędzie, które pozwoli Ci na prowadzenie konferencji online w multimedialny i interaktywny sposób. 

Program posiada plan darmowy, który umożliwia m.in. uczestnictwo w spotkaniu dla max 5 osób, udostępnianie ekranu, nagrywanie spotkania (2h), tworzenie ankiet i testów oraz automatyzację marketingu. Myślę, że taka wersja z powodzeniem może się sprawdzić dla małych zespołów. Wersja płatna (dla max 100 uczestników) zaczyna się od 48 zł/miesiąc (przy planie rocznym).

Co oferuje ten program do webinarów?

  • rejestracja uczestników, czyli możliwość stworzenia formularza zapisu na webinar
  • automatyzacja marketingu
  • tablica
  • udostępnianie ekranu
  • odtwarzacz YouTube/Vimeo
  • tryb wywiadu, gdzie interfejs dostosowany jest do przeprowadzania wywiadów i konsultacji online
  • tworzenie testów i ankiet
  • czat
  • pełna personalizacja platformy, czyli możliwość brandingu m.in. swojego pokoju do webinarów, ale również osadzenie pokoju na swojej stronie za pomocą skryptu
  • evergreen webinars, czyli automatyczne webinary – ustawiasz czas, dodajesz nagranie albo link do wideo z Vimeo lub YouTube. Zapraszasz osoby na wydarzenie, które wygląda jakby się odbywało na żywo, lecz w rzeczywistości jest bez Twojego udziału.

5. WebinarJam

Jeżeli Twoje zasięgi w Internecie są nieco większe i potrzebujesz zorganizować wydarzenie online do 5000 osób, które poprowadzi więcej osób, WebinarJam jest opcją, którą warto sprawdzić. 

Co oferuje m.in. ten program do webinarów:

  • komunikacja (czat, rozmowy moderowane, wiadomości prywatne, sekcja Q&A, prośba o zabranie głosu)
  • zapraszanie uczestników do rozmowy. Wówczas mają możliwość wystąpienia w roli prezentera
  • możliwość załadowania prezentacji: PDF, PowerPoint, KeyNote, Prezi
  • nagrywanie
  • transmisje na YouTube
  • pisanie bezpośrednio po ekranie
  • rejestracja uczestników
  • biała tablica
  • testy i ankiety

 

6.GOOGLE HANGOUTS

Żeby z niego skorzystać musisz mieć maila w gmail.com oraz konto na YouTube jak i Google+. Umożliwia zaproszenie 10 prelegentów lub / i uczestników do pokoju webinarowego  oraz nieograniczoną ilość osób obserwujących spotkanie. Warto wiedzieć, że osoby obserwujące spotkanie nie muszą tworzyć kont, gdyż mamy dostęp do standardowych funkcji, takich jak pokazywanie na żywo prelegenta, dzielenie ekranu, przesyłanie plików oraz czat. Narzędzie to daje również możliwość przesyłania pytań do prowadzącego jeszcze przed rozpoczęciem spotkania. A co ważne – platforma jest w języku polskim.

7. Get Response

Platforma wielozadaniowa w języku polskim. Służy nie tylko do organizowania webinarów, ale również do wysyłania e-mailingów oraz tworzenia landing page’y. Jest również platformą do marketingu automation. Wszystkie te funkcjonalności współpracują ze sobą. To też wersja abonamentowa, ale możesz skorzystać z 30 okresu testowego. A faktura również z Polski.

Tych narzędzi jest oczywiście więcej. A może Ty korzystasz z innego? Podziel się tym pod tym wpisem!

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Potrzebujesz wsparcia w budowaniu swojej marki osobistej lub marki firmy? Masz wrażenie, że działania które do tej pory wykonywałeś nie przynoszą oczekiwanego rezultatu? – zachęcam do kontaktu.  Napisz do mnie na adres: kontakt@justynasprawka.pl lub zadzwonisz pod numer tel. 500 719 279 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *