Dlaczego moje szkolenie się nie sprzedaje ?
Kiedy często po wielu miesiącach czy nawet latach, dojrzewamy do decyzji aby dzielić się swoją wiedzą z innymi, czyli wprowadzić na rynek szkolenie, spędzamy mnóstwo godzin aby przygotować je jak najlepiej.
Często na pierwszą edycję miejsca się zapełniają. Kupują nasi znajomi, kilka miejsc rozdajemy za darmo albo sprzedajemy za symboliczną “złotówkę” aby tylko zwróciły się koszty. Wierzymy, że kolejne edycji sprzedadzą się same i w końcu zaczniemy zarabiać. Przecież nasze szkolenie jest naprawdę dobre, więc dlaczego miałoby nie przynieść zysku ?
Z moich, blisko 12 letnich doświadczeń w branży szkoleniowej wynika,
że żadne szkolenie nie sprzeda się samo. Nawet najlepiej przygotowane, potrzebuje działań promocyjnych.
Pewnie jesteś ekspertem, może 20 lat pracujesz w dziedzinie w której chcesz szkolić, może Twoja metoda przynosi wzrost dochodu, tylko skąd klient ma o tym wiedzieć ? Gdzie może sprawdzić co mówisz o swoim produkcie. Gdzie może dostać “próbkę” Twoich umiejętności. Pomyślałeś o tym ?
Czasem wystarczy poprawić opis szkolenia na stronie.
Pamiętaj, że powinien odpowiadać na pytanie “ w czym moje szkolenie pomoże potencjalnemu uczestnikowi, jakie problemy rozwiąże lub czy dzięki wdrożeniu Twoich metod pozwoli zarobić pieniądze”
Nie zapomnij o referencjach na stronie.
I nie wystarczy już jedno napisane zdanie. Teraz liczy się nagranie wideo. Bądź gotowy pokazać swoich Klientów. Miej gotowość aby poprosić ich o wypowiedź do kamery.
Kolejnym błędem, przez które ciężko jest sprzedać szkolenie, jest źle dobrana grupa odbiorców. Wiem, że wciąż króluje przekonanie, że klientem jest każdy, kogo stać na naszą usługę. Nie tędy droga !
Czy wiesz, jak powinien wyglądać cały proces obsługi Twojego klienta szkoleniowego ?
Jeżeli chcesz sprzedać szkolenie, którego wartość wyceniasz na kilka tysięcy złotych, nie ograniczaj się do nawiązania relacji w sposób mailowy.
Czy wiesz jak wygląda sprzedaż szkoleń na dzisiejszym rynku ? Czy podążasz za nowymi trendami w sprzedaży? Wiedz, już nie wystarczy regularne pisanie postów na Facebooka czy bloga. Klient się zmienia, i jego potrzeby także.
Czy budujesz relacje z klientem poprzez dzielenie się wiedzą ?
Dominuje kolejne przekonanie trenerów, że nie będzie “sprzedawał się” za darmo, bo później nikt mu nie zapłaci za jego wiedzę. Tylko, że tak to nie działa. Niechęć do budowania relacji z potencjalnym klientem skutkuje brakiem sprzedaży. Koniec i kropka.
Nikt nie mówił że będzie łatwo. To tylko kilka przykładów, dlaczego nie wszystkie szkolenia sprzedają się na pniu.
Przez lata współpracy z osobami które szkolą innych wiem, że szkolenia nie sprzedają się same. Dzisiejszy rynek wymaga od nas aktywności i kreatywności przez cały czas.
Potrzebujesz wsparcia we wprowadzeniu swojego szkolenia na rynek ? Zapraszam serdecznie. Jak trzeba, prowadzę za rękę na każdym etapie, od pomysłu do realizacji, krok po kroku 🙂
Potrzebujesz wsparcia w budowaniu swojej marki osobistej lub marki firmy? Masz wrażenie, że działania które do tej pory wykonywałeś nie przynoszą oczekiwanego rezultatu? – zachęcam do kontaktu. Napisz do mnie na adres: kontakt@justynasprawka.pl lub zadzwonisz pod numer tel. 500 719 279