Szkolenia, warsztaty, kursy – widzimy dużą szansę rozwoju w tego typu inicjatywach.
Chcemy podnosić swoje kwalifikacje, zdobywać nowe umiejętności. Potencjał szkoleń, dostrzeli również pracodawcy, którzy zaczęli inwestować sporo pieniędzy w firmy szkoleniowe. Przedsiębiorstwa nie tylko wysyłają pracowników na szkolenia zewnętrzne, ale także organizują je wewnątrz firmy. Biorąc udział w szkoleniach i kursach pracownicy zdobywają nowe kompetencje oraz wspierają swój rozwój. Firmy oferujące usługi szkoleniowe, kuszą bogatymi ofertami.
Średnia cena jednego dnia warsztatów szkoleniowych – zamkniętych to 4000zł netto za grupę. Tak wynika z badania „Rekomendacje jako źródło decyzji w zakupach przedsiębiorstw”.
Badanie ujawniło istnienie 4 segmentów cenowych:
- Najtańsi są oczywiście jednoosobowi Freelancerzy – oczekują oni stawki wynoszącej od 1200 do 2000zł netto za dzień zajęć
- Tanie, małe, dwu lub trzyosobowe firmy szkoleniowe (które oferują podstawowe kursy np. obsługi komputera czy technik pamięciowych, standardowe i czasem bez dopasowania do potrzeb klienta) – mają ceny od 2000 do 3500zł netto
- Średni segment cenowy to zwykle polskie, większe i bardziej profesjonalne firmy oferujące „szyte na miarę” szkolenia zamknięte– za kwoty od 3500zł do 5500zł netto
- Szkolenia ekskluzywne, oferowane przez bardzo doświadczonych trenerów albo polskie oddziały zagranicznych koncernów, prawie wyłącznie z siedzibami w Warszawie – od 5500zł do 8000zł netto
- Wystąpienia celebrytów np. Jacek Santorski, Mateusz Grzesiak, Wojciech Eichelberger czy Maciej Orłoś – tu ceny zaczynają się zwykle od 8000 a kończą na kwotach rzędu 20.000zł netto
(Artykuł z portalu Salon24.pl)
Potrzebujesz wsparcia w budowaniu swojej marki osobistej lub marki firmy? Masz wrażenie, że działania które do tej pory wykonywałeś nie przynoszą oczekiwanego rezultatu? – zachęcam do kontaktu. Napisz do mnie na adres: kontakt@justynasprawka.pl lub zadzwonisz pod numer tel. 500 719 279