Budowanie marki osobistej to długotrwały proces – trwa całe życie.
Dziś masz wypracowaną markę, a jutro możesz już jej nie mieć. Na to, jak jesteśmy postrzegani, pracujemy całe życie i kiedy dopiero zaczynamy, cały ten proces może się nam wydawać mozolny, a nawet nie do przejścia.
W takich sytuacjach z pomocą przychodzą nawyki, które zdecydowanie ułatwiają budowanie marki osobistej.
Odpisuj na każdą wiadomość
Niewiele jest rzeczy, które doprowadzają do szału tak bardzo, jak osoby, które nie odpowiadają na wiadomości, które się im przesyła. Albo zostawiają na później i zapominają, albo zwyczajnie uważają, że szkoda czasu. Nie bądź jedną z nich !
Follow- up po spotkaniu
W momencie, w którym poznaję kogoś nowego, dążę do tego, byśmy pozostali w kontakcie poprzez internet. Absolutnym minimum po spotkaniu jest odnalezienie nowo poznanej osoby na Facebooku czy LinkedIn i wysłanie prośby o zawarcie znajomości.
W jakim celu? Przede wszystkim dlatego, że nigdy nie wiadomo, jak może się rozwinąć dana relacja.
Po spotkaniu wysyłam krótką wiadomość, która brzmi mniej więcej tak: “Cześć Marku, z tej strony Justyna Sprawka. Jestem tą energiczną szatynką, z którą rozmawiałeś na temat budowania marki szkoleniowej. Dziękuję Ci za fajną rozmowę. Przesyłam maila, żebyśmy mieli do siebie kontakt. Pozdrawiam Cię serdecznie!”.
Bądź miły
NIE chodzi o udawaną uprzejmość. Jeśli jesteś gburem to weź pod uwagę, że drastycznie zmniejszasz swoje szanse na rozwój swojego biznesu, a już na pewno w oparciu o markę osobistą.
Ma to uzasadnienie czysto biznesowe – nigdy nie wiesz:
- kim jest Twój rozmówca
- kogo zna Twój rozmówca lub “czyim synem” jest Twój rozmówca
- kto Cię aktualnie również słucha, mimo że możesz nie zdawać sobie z tego sprawy
- kogo pozna Twój rozmówca w przyszłości i co wtedy o Tobie powie
Przygotuj profesjonalny profil
Pierwszą rzeczą jaką ludzie robią, gdy poznają kogoś nowego (kto ma cokolwiek ciekawego do powiedzenia) jest “wygooglowanie” go.
Jak już człowiek trafi na ten Twój profil na Fejsie, niech zobaczy najlepszą wersję Ciebie. Niech od razu zobaczy czym się zajmujesz i niech ujrzy w Tobie eksperta. Jak to zrobić? Zadbaj przede wszystkim o:
- profesjonalne zdjęcie profilowe (nie, fotka z imprezy albo z dzieckiem albo z jakiejś kreskówki )
- zdjęcie w tle (z ang. cover photo) niech przedstawia Cię robiącego to, w czym jesteś najlepszy – np. podczas wystąpienia na konferencji lub podczas pasjonujących rozmów kuluarowych
- uzupełniona zakładka “O mnie”, czyli wpisane aktualne i przeszłe stanowiska, które masz lub miałeś okazję piastować.
Wszystko jesteś w stanie zorganizować niskim kosztem lub wręcz bezpłatnie.
Daj więcej niż obiecałeś
Jeśli jesteś życzliwy i chętnie wszystkim pomagasz (ale bez narzucania się, chodzi o faktyczne wsparcie swoich sojuszników), to prędzej czy później wytworzysz sobie tak duży “kapitał dobrej woli”, że jak będziesz kogokolwiek prosić o cokolwiek, to będzie im głupio odmawiać.
Dodasz coś od siebie do tych punktów ?
Potrzebujesz wsparcia w budowaniu swojej marki osobistej lub marki firmy? Masz wrażenie, że działania które do tej pory wykonywałeś nie przynoszą oczekiwanego rezultatu? – zachęcam do kontaktu. Napisz do mnie na adres: kontakt@justynasprawka.pl lub zadzwonisz pod numer tel. 500 719 279.