Szkolenia w branży nieruchomości
Od kilkunastu lat działam w branży szkoleniowo-eventowej, a od ponad 3 lat moimi klientami są głównie osoby związane ze światem nieruchomości.
Nie generalizuje, że każda branża jest taka sama i podobnie działają schematy. Dzisiejszy wpis dotyczy moich spostrzeżeń związanych z najbliższą mi dziedziną- nieruchomościami.
Obecne czasy wymusiły na dużej części z nas, przeniesieniu biznesu szkoleniowego do świata online.
Obserwuję, że w ciągu ostatnich 3 tygodni, jak grzyby po deszczu wyrastają kolejne szkolenia: Jak zacząć inwestować w nieruchomości, Jak uzyskać niezależność dzięki nieruchomościom, Jak inwestować bez kapitału, Najlepsza inwestycja dla początkującego…. uffff
Zawsze “obserwowałam konkurencję” 
Znam ich szkolenia, wiem w jakiej cenie są sprzedawane, wiem jakie działania wdrażają aby promować swoją markę i swoje produkty. Wiem kiedy i kto organizuje konferencję/event czy inne spotkanie networkingowe. To część mojej pracy. Moim zdaniem, nie więcej niż 10 osób z branży nieruchomości w Polsce daje realną wartość innym.
Dzisiaj widzę, że wokół mnie są sami “praktycy nieruchomości”, których nazwisk i twarzy nie znam. Widocznie niezbyt przykładałam się do tej pory do researchu branży 🤷♀Wszyscy wystartowali ze swoimi szkoleniami online, bo ponoć dobry czas.
Dlaczego o tym piszę ?
Bo trafiają teraz do mnie na “szybkie” konsultacje, z problemem „dlaczego moje szkolenie online się nie sprzedaje, przecież to dobry czas…” i oczekują “szybkich rezultatów” Najlepiej bez angażowania siebie, oczywiście po 1 godzinie konsultacji. Nie rozumieją, że budowanie marki, która dzięki swojej rozpoznawalności/wiarygodności SPRZEDAJE to proces! Nie jednorazowa aktywność.
Ech….aż chciałabym wymienić nazwiska/marki które obserwuję od lat, które mozolnie tydzień po tygodniu, miesiąc po miesiącu są aktywne. Które wkładają pracę i czas w budowanie swojej społeczności. To nie jest łatwa praca. Nie zawsze efekty są widoczne od razu.
I wiesz co, nawet ONI nie mają teraz lekko, serio, wiem co piszę.
Więc jeśli właśnie mierzysz się z pomysłem łatwego uzyskania dochodu pasywnego w postaci sprzedaży szkolenia online- przemyśl to jeszcze raz! Zacznij od początku- najpierw włóż pracę w budowanie marki eksperta na rynku, a później licz na sukces w sprzedaży.
Nie zapomnij też o jednej ważnej rzeczy, nawet jeśli jesteś ekspertem- Twoje szkolenie online rzadko kiedy sprzedaje się samo. Tu też trzeba włożyć pracę.
Pomimo, że świat idzie naprzód z rozwojem technologii, a do tego mamy coraz mniej czasu- nie wierzę, że ludzie zrezygnują ze szkoleń stacjonarnych i eventów branżowych. Nic nie zastąpi obecności drugiego człowieka, możliwości interakcji i bezpośredniego networkingu.
Wczoraj zrobiłam krótką ankietę na FB, czy w ciągu ostatnich 3 tygodniu KUPIŁEŚ (to ważne- nie uzyskałeś bezpłatnie) szkolenie online (zagłosowały 83 osoby) Wynik jednoznacznie pokazuje realia dzisiejszego świata.
Dobrego dnia! 🍀
Justyna
Potrzebujesz wsparcia w budowaniu swojej marki osobistej lub marki firmy? Masz wrażenie, że działania które do tej pory wykonywałeś nie przynoszą oczekiwanego rezultatu? – zachęcam do kontaktu. Napisz do mnie na adres: kontakt@justynasprawka.pl lub zadzwonisz pod numer tel. 500 719 279