O współpracy z blogerami słyszymy często.
Być może zastanawiasz się czy również Twój biznes może wykorzystywać influencer marketing?
Współpraca z blogerem staje się coraz bardziej popularna, ponieważ konsumenci chcą widzieć „znajomych z sąsiedztwa”, ludzi podobnych do nich.
Jak zacząć współpracę z blogerem?
Są dwie opcje:
➊ Samemu, wyszukując w internecie interesującej Cię osoby:
✔ Tutaj można użyć wyszukiwarki Google i wpisać konkretną frazę (np. “blogi o nieruchomościach”) a następnie przejrzeć wyniki. Wchodząc na konkretny blog warto obejrzeć wpisy, aktywności w mediach społecznościowych i generowane zaangażowanie.
✔ Można też skorzystać z wielu rankingów popularności blogerów a nawet rankingów z podziałem na branżę i przejrzeć, kto jest popularny w danym temacie.
➋ We współpracy z wyspecjalizowaną agencją:
Popularność tematu blogerów doprowadziła do tego, że powstały wyspecjalizowane agencje, które podpisują z twórcami umowy i reprezentują ich w kontaktach z Klientem.
Jeśli zdecydujesz się na współpracę z agencją, ona zajmie się wszystkimi formalnościami – skontaktują się z influencerem, ustali przebieg akcji, stworzy raport i rozliczy – wystawi FV.
Koszty współpracy z blogerami
Nie dziw się, że bloger za swoją pracę będzie oczekiwał wynagrodzenia. Pamiętaj, że blogerzy wkładają ciągły wysiłek w angażowanie swojej grupy docelowej w tworzenie unikalnych i ciekawych treści oraz w publikowanie i promowanie ich. Widzą, że ich działania mają wpływ na grupę docelową i będą chcieli za to ekwiwalentu pieniężnego.
Jakie mogą być koszty współpracy z blogerami? Wszystko zależy od tego, kogo chcemy zaprosić do współpracy i co chcemy, aby dla nas zrobił. Blogerzy, których obserwuje duża społeczność (setki tysięcy na Facebooku, Instagramie, Snapchacie czy YouTube) mogą zażyczyć sobie większych kwot:
- pojedyncze zdjęcie na Instagramie czy Snapchacie to niekiedy koszt 1-2 tysięcy złotych
- za wpis na blogu 4-7 tysięcy złotych lub więcej
- pojawienie się na wydarzeniu to kwota ok. 10-18 tysięcy złotych,
- 3-5 minutowy filmik o naszym produkcie to koszt ok 20-50 tysięcy złotych.
Jeżeli chcemy podjąć współpracę z osobą, która ma trochę mniejszą (kilkanaście, kilkadziesiąt tysięcy osób) społeczność wokół siebie to stawki za wpis blogowy mogą wynieść ok. 2 tysięcy złotych i wyżej.
Pamiętajmy, że z influencerami można porozmawiać o naszych potrzebach, o działaniach, które chcielibyśmy podjąć z nimi. Myślę że jeśli spodoba im się pomysł, będzie można negocjować z nimi stawkę.
Jestem pewna, że ten rodzaj promocji ma niesamowitą siłę oddziaływania, dlatego warto wziąć go pod uwagę, budując markę.
Justyna
źródło danych: Artykuł Łukasza Dębskiego Jak współpracować z blogerami
Potrzebujesz wsparcia w budowaniu swojej marki osobistej lub marki firmy? Masz wrażenie, że działania które do tej pory wykonywałeś nie przynoszą oczekiwanego rezultatu? – zachęcam do kontaktu. Napisz do mnie na adres: kontakt@justynasprawka.pl lub zadzwonisz pod numer tel. 500 719 279