fbpx

OD CZEGO ZACZĄĆ BUDOWANIE MARKI SZKOLENIOWEJ?

Aby zbudować dom, musisz zacząć od solidnych fundamentów. Silna marka wzrasta  nie tylko na wizji naprawiania świata, ale również na bardzo konkretnych podstawach.  Dlatego zanim założysz konta w social mediach i ochoczo opowiesz ludziom o swoich usługach , usiądź z kartką papieru i opisz cały swój projekt.

Oto podstawowe kroki, stanowiące fundament silnej marki szkoleniowej:

  •  Odpowiedz na pytanie „komu i w czym chcesz pomóc? Jaki problem możesz rozwiązać za pomocą swojej usługi? „

Znajdź konkretną grupę, którą zadowolisz w sposób, który Cię wyróżni na rynku. Zastanów się, w jaki sposób możesz wykonać swoją usługę, aby  znaleźć „to coś”, czyli Twój własny, unikalny kolor pośród innych tego typu szkoleń. Pamiętaj, że robienie czegoś „jak zwykle” lub „dla wszystkich” się nie sprawdzi. 

  • Zrób analizę SWOT, na podstawie której szybko zauważysz co Cię wyróżnia.

W czym jesteś mocny?  Może czujesz się świetnie występując przed ludźmi, a może Twoje poczucie humoru  wpływa ożywczo na atmosferę szkoleń? Czasem nie zdajemy sobie sprawy z wielu swoich mocnych stron. Jeśli masz z tym problem, poproś o to swoich znajomych.

  • Określ również w czym jesteś słabszy, co pozwoli zabezpieczyć się i przewidzieć pewne sytuacje, przygotowując się do nich w odpowiedni sposób.
  • Jakie szanse widzisz przed sobą w Twoim otoczeniu? Na przykład nikt w Twoim mieście nie oferuje takich szkoleń.
  • Czy jest coś, co może się zmienić na Twoją niekorzyść? Być może rynek nasycił się tego typu usługami, lub Twoje umiejętności da się zamienić narzędziem online?  
  • Zbadaj rynek  konkurencji

Kto i za jakie stawki szkoli w Twoim rejonie, jak często odbywają się szkolenia, jakie są mocne i słabe strony konkurencji, co możesz zaproponować klientom, aby ulepszyć obszary nie zadbane przez firmy z Twojej branży. 

Wszystkie te kroki, możemy zrobić wspólnie, co zdecydowanie szybciej i efektywniej pomoże Ci pokonać przeszkody w rozwoju Twojego projektu. 

Dobrego tygodnia !

Justyna


Potrzebujesz wsparcia w budowaniu swojej marki osobistej lub marki firmy? Masz wrażenie, że działania które do tej pory wykonywałeś nie przynoszą oczekiwanego rezultatu? – zachęcam do kontaktu.  Napisz do mnie na adres: kontakt@justynasprawka.pl lub zadzwonisz pod numer tel. 500 719 279

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *