fbpx

JAK WYCENIAĆ SWOJE SZKOLENIA ?

To jedno z częściej padających pytań od osób, które wchodzą na rynek szkoleniowy ze swoją usługą.

Ustalenie odpowiednich cen za usługi to jedna z najważniejszych, ale też najtrudniejszych kwestii dla przedsiębiorcy lub freelancera. Ma ona ogromny wpływ na sukcesy lub porażki w sprzedaży oraz na pozycjonowanie firmy na rynku.

Cena ma znaczenie. I choć w rozmowach handlowych czy zapytaniach ofertowych kwestia ceny często jest spychana na plan dalszy, prawie zawsze ma ona wpływ na wybór danej oferty.

 Nie pytaj innych, ile ma kosztować Twoje szkolenie

Większość z nas miewa pewne blokady mentalne dotyczące wyceny własnej pracy.
Jeżeli wycenisz swoje szkolenie np. na 2000 zł netto – zawsze znajdą się osoby, które będą uważały, że jest za drogie, podobnie jak zawsze znajdzie się ktoś, kto powie, że dana cena jest niska. Serio!
Gdzie leży prawda?

 Cenę zweryfikuje Twój rynek

Mówiąc „rynek”, mam na myśli osoby, którym oferujesz swoją usługę.
Jeśli Twoją grupę docelową stanowią na przykład osoby, które porzuciły pracę w korporacji i nie posiadają oszczędności, to nawet jeśli bardzo chciałyby skorzystać z Twojego szkolenia– odpowiedzą, że nie stać je na nie, mimo że rozumieją wartość Twojej usługi.
Z drugiej strony oferowanie tej samej usługi za cenę 2000 zł netto będzie stanowiło znakomite rozwiązanie dla osób z innej grupy docelowej, nawet podobnej do pierwotnej, ale posiadającej inne cechy.

Jakie korzyści odniosą Twoi Klienci?

Korzyści i rezultaty, jakie odniosą Twoi Klienci, to bardzo ważny aspekt.
Jeśli osoba lub firma dzięki Twojej usłudze zaoszczędzą 3 miesiące pracy lub konkretną wartość pieniędzy – Twoja oferta będzie stanowiła dla nich ogromną, dającą się zmierzyć wartość.

 Cena “opakowania”

Warto pamiętać, że na wielkość ceny wpływa również forma, w jakiej podajesz wartość swojej usługi: spotkania 1:1, a może grupowe spotkania stacjonarne, a może grupowe spotkania online lub treść zamknięta w formie plików PDF? To ma znaczenie.
E-book raczej nie będzie kosztował tyle samo, co osobisty trening.

Jaki masz model biznesowy?

Znaczenie ma również fakt, czy Twoja oferta jest usługą jednorazową, czy może produktem wprowadzającym do usługi ( np. po odbyciu szkolenia, możesz skorzystać z opcji mentoringu 1:1) Do wysokości ceny korzystnie jest podejść z wielu stron, bo od tego, za ile będziesz sprzedawał swoje szkolenie i jak sprzedaż wpłynie na Twoje dochody, zależą Twoja satysfakcja i – w konsekwencji – Twoje być albo nie być w danym pasjobiznesie.

A Ty jak określasz cenę swoich usług?
——————————————–
Potrzebujesz wsparcia w budowaniu swojej marki osobistej lub marki firmy? Masz wrażenie, że działania które do tej pory wykonywałeś nie przynoszą oczekiwanego rezultatu? – zachęcam do kontaktu.  Napisz do mnie na adres: kontakt@justynasprawka.pl lub zadzwonisz pod numer tel. 500 719 279.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *