Dłużej nie będę milczeć- w ten sposób nie buduje się marki !
Kogo chcesz oszukać? Swoją społeczność czy kolegów z branży- niezły początek budowania marki, dużo w tym wiarygodności….

Kupowanie nagród i tytułów…ostatnio nagminnie obserwuję praktykę kupowania nagród, wyróżnień i tytułów. A przyznawanie ich, stało się nowym pomysłem na biznes.
Opamiętajcie się…tego nie ukryjesz na dłuższą metę

Moje podstawowe pytanie brzmi- czym tu się chwalić? Sam się zgłaszasz, sam opłacasz i odbierasz takie “wyróżnienie” , a później wrzucasz info jaki jesteś “zajebisty” na social media i strony www.
Jedno słowo- żenada.
Temat znam dobrze, nie tylko obserwując media społecznościowe osób “budujących marki osobiste”, ale także od kuchni, gdyż jako manager marki, podobne propozycje dostaję od wielu firm…..
Jesteście ciekawi jak to wygląda od kuchni ? Będzie krótko, czytaj dalej.
Dostajesz maila z informacją, że zostałeś nominowany do nagrody “superbohatera roku w swojej branży”. Odbiór nagrody nastąpi x dnia, podczas uroczystej gali. Jedyna rzecz jaką musisz zrobić…to zapłacić za nagrodę. Ceny? Zróżnicowane, od 4 do kilkunastu tysięcy złotych. Będą kamery, fotograf, światło, szampan i czerwony dywan….
Kiedyś wdałam się w dyskusję z jedną z osób, która taką nagrodę zaproponowała moim Klientom, co jeśli nie zapłacimy- czy nadal możemy odebrać nagrodę, skoro “zostaliśmy laureatem”? Odpowiedź okazała się trudna, bo zostałam odesłana “do szefów”
Miło ale wprost- jasne, że NIE możesz odebrać nagrody.

Rzadko zdarza mi się publicznie oceniać działania innych, ale kiedy kolejny klient na konsultacji pyta o to samo, czy warto?, nie mogę milczeć.
Wiem, że w dzisiejszym świecie wiele można kupić za pieniądze, pytanie tylko, czy warto i czy w taki sposób chcesz budować swoją markę. Na oszustwie- bo dla mnie to nic innego.
Justyna 
