Co jest sekretem udanych działań w budowaniu marki?
Dobrze rozpisana strategia? Odpowiedni dobór narzędzi? Trafne zdefiniowanie grup docelowych? Żadnego z tych elementów nie sposób pominąć, jednak niezbędna jest klamra, która zepnie je w całość. Takim spoiwem jest autentyczność, bez której nie ma skutecznej komunikacji.
Budowanie marki jest często mylnie kojarzony z kreowaniem „nowego ja”.
Tymczasem dobra strategia opiera się na tym, co dana firma, marka już posiada, choć być może jeszcze o tym nie wie. Sztuką jest odnaleźć wyróżniki, które stanowią o naszej wyjątkowości i opowiedzieć o nich tak, aby inni chcieli nas słuchać i, przede wszystkim, uwierzyli w to, co słyszą.
W komunikacji, tak jak w każdej dziedzinie życia, istnieją pewne trendy, mody, za którymi niestety czasem podąża się na oślep. Wśród potencjalnych Klientów zauważam niekiedy pokusę zastosowania pewnych narzędzi i rozwiązań… „bo teraz wszyscy tak robią”. Tymczasem to, co sprawdziło się w przypadku konkurencji niekoniecznie musi być dobre dla Twojej firmy lub marki. Warto zastanowić się wspólnie nad tym, co może nas na tle konkurentów wyróżnić, a nie jak się do nich upodobnić.
Działania związane z budowaniem marki to zatem nie zakładanie modnych masek, a zaprezentowanie tego, co jest naszą siłą.