Marka osobista to zestaw skojarzeń w głowach i sercach ludzi, wspomnień i wcześniejszych doświadczeń, które im zafundowałeś. Jest tym, co o tobie mówią i myślą ludzie, z którymi masz jakiś kontakt.
Marka osobista buduje twoją reputację, wpływa na twój wizerunek, relacje i całe życie. Dobra marka osobista jest pożądana, wartościowa, wiarygodna, unikalna i niezastąpiona.
JAKICH BŁĘDÓW UNIKAĆ podczas budowania marki?
👉 Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Zawsze więcej możesz stracić, niż zyskać. Naprawdę nie warto być czyjąś kopią. Zaufaj swojej wyjątkowości.
👉Nie publikuj treści, które potem będą dla Ciebie przeszkodą albo są niespójne ze strategią komunikacji Twojej marki. Jeśli założyłeś, że budujesz markę premium, to nie sprzedawaj potem swoich usług za przysłowiowe 50 zł.
👉Nie bądź specjalistą, ekspertem od wszystkiego. To, po pierwsze, nie pozwala Ci się wyróżnić, bo jak wyróżnić się wszystkim? Po drugie, prawdą jest powiedzenie, że ekspert od wszystkiego jest ekspertem od niczego.
👉Nie wypowiadaj się na tematy, na których się nie znasz. To również zagrożenie dla Twojej reputacji. „Nie znam się, ale się wypowiem.” to dobra strategia na prywatne dywagacje, ale tam, gdzie budujesz zawodowy wizerunek, oszczędź sobie ryzykownych wypowiedzi. Uwierz mi, ludzie bardziej docenią Twoją uczciwość i przyznanie się, że na czymś się nie znasz albo obecny stan twojej wiedzy nie pozwala Ci wiarygodnie wypowiadać się na dany temat.
👉Nie kopiuj! To po prostu nieuczciwe, niezgodne z prawem i poważnie naraża Twoją reputację.
Pamiętaj o oznaczaniu cytatów, którymi się posługujesz, wskazywaniu źródeł, wykorzystywaniu zdjęć, do których masz prawa albo które pozyskałeś w legalny sposób.
👉Nie publikuj treści obraźliwych, nie hejtuj. Traktuj innych tak, jak sam chcesz być traktowany.
Każdy z nas jest marką. Jaką? To zależy od tego, jak i z jakich klocków budujesz swój brand. Możesz być jedną z wielu, niewyróżniających się, przeciętnych budowli, ale możesz być również jednym z siedmiu cudów świata.
Potrzebujesz wsparcia w budowaniu swojej marki osobistej lub marki firmy? Masz wrażenie, że działania które do tej pory wykonywałeś nie przynoszą oczekiwanego rezultatu? – zachęcam do kontaktu. Napisz do mnie na adres: kontakt@justynasprawka.pl lub zadzwonisz pod numer tel. 500 719 279