Będzie szczerze…Muszę to w końcu napisać, bo krew mnie zalewa jak spotykam się z kolejnym klientem, który oczekuje ode mnie “magicznego guzika” na budowanie marki. Na zarabianie gigantycznych pieniędzy w miesiąc od pierwszego kontaktu. Bez wkładu w postaci własnego czasu i pieniędzy.
Kochani – budowanie silnej marki KOSZTUJE.
Najpierw trzeba zainwestować, aby potem móc na tym zarabiać. Nie odwrotnie! Jeśli Ktoś powiedział Ci inaczej – minął się z prawdą.
Coraz częściej trafiają do mnie klienci, marki które istnieją na rynku od jakiegoś czasu.
Z czym się mierzą? Z ich perspektywy – słaba sprzedaż, pomimo wdrożenia wielu działań promocyjnych. Często mają za sobą współpracę z agencjami marketingowymi, ze skutkiem dla nich niezadowalającym.
Niby w dzisiejszym świecie wszyscy doskonale wiedzą jak budować markę, ale praktyka pokazuje, że wykładamy się na podstawach.
Nawet współpraca z najlepszą agencją marketingową nie przyniesie oczekiwanych korzyści, jeżeli problem tkwi w produkcie, jeśli marka nie jest zbudowana w odpowiedni sposób.
Ja nie prowadzę agencji marketingowej Pomimo, że wielu z Was tak myśli – budowanie marki to nie jest jedynie ustawienie reklamy do odpowiedniej grupy docelowej i prowadzenie social mediów.
To WAŻNE budowanie marki to nie są jedynie działania służące przygotowaniu kampanii sprzedażowej szkoleń, usług czy innych produktów. Od momentu pierwszej pracy nad marką do pierwszej sprzedaży mija czasem wiele tygodni a nawet miesięcy.
Bez odpowiednio zbudowanej marki, nie sprzedasz nic. I miej w końcu tego świadomość.
Nie pytaj w pierwszym miesiącu współpracy, kiedy zaczniesz zarabiać.
Oddziel typową kampanię produktową od budowania marki, która to jest PROCESEM. Długotrwałym procesem, na który składa się wiele elementów, wiele różnych działań. Tu nie ma drogi na skróty.
Kiedyś już o tym pisałam – nie znam marki, podkreślam to jeszcze raz,
NIE ZNAM marki która nie włożyła zasobów w postaci czasu i pieniędzy w powstanie.
Pracowałam z dużymi markami z branży nieruchomości które w chwili obecnej sprzedają swoje szkolenia za kilka tysięcy złotych od osoby, w 2-3 tygodnie po ogłoszeniu terminu.
Wiesz ile czasu zajęło im dojście do takiego momentu? Powiem Ci: minimum rok, przy założeniu budżetu kilku/kilkunastu tysięcy miesięcznie na działania promocyjne i inwestycji własnego czasu na jeżdżenie na wystąpienia, nagrywanie video, webinary, pisanie i wydawanie książek, systematyczne prowadzenie bloga.
Pamiętam czas, kiedy przez kilka tygodni z rzędu w każdy weekend albo jeździliśmy na jakiś event branżowy, albo robiliśmy szkolenia.
W międzyczasie przygotowaliśmy nowe produkty – cały czas. Bez przerwy myśleliśmy i pracowaliśmy nad czymś nowym.
Zależało nam, aby marka którą budujemy – dość szybko przynosiła zyski finansowe. I wiesz co – nie po to, aby zarabiać. Ale po to, aby mieć możliwość robienia “większych rzeczy” dla marki. Jeszcze bardziej ją rozwijać.
Pewnie wielu z Was zniechęcę tym co napiszę, ale jeśli nie masz zasobów na budowanie swojej marki, czy to w postaci czasu czy pieniędzy: ODPUŚĆ. Marka nie przyniesie efektów, a Ty będziesz sfrustrowany i zniechęcony. Samo, nic się nie zrobi. Najlepsza na świecie strategia nie przyniesie korzyści, jeżeli jej nie wdrożysz. Nie wydawaj pieniędzy na strategię, jeśli będzie zalegała na półce.
Ten wpis powstał w wyniku mojego wkurzenia, po odbyciu kilku konsultacji z osobami które teoretycznie chcą budować swoją markę. Chcą, tylko bez angażowania swojego czasu, bez angażowania pieniędzy i proponując mi rozliczenie za tzw. “wynik”.
Podkreślę raz jeszcze- budowanie marki to długotrwały proces. To nie ustawienie reklamy, za której efekt możemy się rozliczać.
Pracując z marką, podchodzę do niej kompleksowo. Ja wiem, że Twoim zdaniem wszystko co robisz jest dobre, a Twoje produkty dopieszczone. Tylko gdyby tak było, nie potrzebowałbyś mojej pomocy, prawda?
Najpierw słucham, później robię porządny audyt, później proponuje rozwiązania które wspólnie omawiamy. Następnie mówię co mogę zrobić za Ciebie, a czego na pewno nie. Rozmawiamy szczerze o kosztach działań, bo świetnie znam rynek i wiem jakiego budżetu potrzebujesz. Wiem ile kosztuje pokazanie się na odpowiedniej scenie, jak wycenić organizację eventu czy szkolenia, wiem jakie są koszty przygotowania video czy wynajęcie profesjonalnego studia do nagrania szkolenia online….
Współpraca trwa minimum 6 miesięcy. Tak w skrócie
Justyna
PS. Chciałabym aby ten post dotarł do jak największej grupy osób. Aby uświadomił, że nie ma w życiu nic za darmo, aby uświadomił z czym się wiąże budowanie silnej marki która zarabia. Będę wdzięczna, jeżeli go udostępnisz
——————————————————–
Potrzebujesz wsparcia w budowaniu swojej marki osobistej lub marki firmy? Masz wrażenie, że działania które do tej pory wykonywałeś nie przynoszą oczekiwanego rezultatu? – zachęcam do kontaktu.
Napisz do mnie na adres: kontakt@justynasprawka.pl lub zadzwonisz pod numer tel. 500 719 279.