fbpx

CZY ZNASZ SWOJĄ KONKURENCJĘ?

Rozmawiając z klientami bardzo często spotykam się z tym samym błędem. Niewielu przedsiębiorców śledzi działania marketingowe swojej konkurencji. Albo robi to zbyt rzadko.

Nie sposób efektywnie oferować swoich usług bez analizy i obserwacji konkurentów. Powinieneś wiedzieć z jakimi cenami, warunkami czy ofertami się mierzysz.

Zdarza się, że klient jest przekonany, że oferuje niepowtarzalną usługę na rynku. W rzeczywistości, na tle konkurencji, można było ją nazwać średnią.

Często wynika to z faktu, że przedsiębiorcy nie zbierają informacji o konkurencji w sposób rzetelny. 

Analizując konkurencję należy wiedzieć z czym się mierzymy, a następnie zaoferować coś wyjątkowego. Coś, czego nie ma konkurencja.

Podobnie jest z działaniami marketingowymi. Sprawdź, w jaki sposób konkurencja dociera do klientów. Zobacz, które działania marketingowe są skuteczne, a które nie.

Opracuj na tej podstawie własną strategię działań marketingowych. Najważniejsze jednak jest to, aby pamiętać o systematycznej analizie podejmowanych działań. Oraz oczywiście o kontroli działań konkurencji.

Dobrym sposobem na przeprowadzenie takiej analizy jest sporządzenie tabeli, gdzie podsumujesz konkurencje uwzględniając następujące kategorie:

  • identyfikacja wizualna,
  • jakość produktów lub usług,
  • opinie,
  • recenzje,
  • działania marketingowe.

Następnie odpowiedz sobie na zasadnicze pytania:

  • W jaki sposób konkurencja reklamuje swoje usługi w internecie i w tradycyjnych kanałach?
  • Czy konkurencja posiada rekomendacje klientów? 
  • Czy twoi konkurenci są spójni i konsekwentni w swoim przekazie oraz identyfikacji wizualnej na wszystkich płaszczyznach (strona internetowa, media społecznościowe, materiały promocyjne itd.)?
  • Jak przedstawia się jakość produktów lub usług twoich konkurentów?

Do analizy wybierz nie więcej niż 3 głównych konkurentów.

PAMIĘTAJ! Ręka na pulsie cały czas 🙂

——————————————–

Potrzebujesz wsparcia w budowaniu swojej marki osobistej lub marki firmy? Masz wrażenie, że działania które do tej pory wykonywałeś nie przynoszą oczekiwanego rezultatu? – zachęcam do kontaktu.  Napisz do mnie na adres: kontakt@justynasprawka.pl lub zadzwonisz pod numer tel. 500 719 279.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *