Tworzenie i udostępnianie darmowych treści jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów budowania marki i zdobywania zaufania docelowego odbiorcy.
Zamiast próbować przekonać odbiorców, że możesz im pomóc, stwórz treści, które rzeczywiście im pomagają. To buduje zaufanie i pomaga pozycjonować Cię jako eksperta i autorytet w Twojej branży.
To nie przypadek, że dziś najbardziej znane marki osobiste publikują znaczne ilości treści online, aby pomóc w budowaniu i pielęgnowaniu odbiorców.
Od czego zacząć planowanie treści?
Oczywiście od utworzenia listy wszystkich potencjalnych tematów, które będą przydatne dla Twojej grupy docelowej.
Jest wiele narzędzi do odkrywania popularnych tematów jak np. Google Keyword Planner, BuzzSumo, Majestic.
Kolejny krok to decyzja jaki rodzaj treści utworzyć i gdzie opublikować zawartość.
Najpopularniejsze typy treści:
- Tekst / artykuły
- Video
- Podcasty
- Webinaria
- Kursy online
- Przewodniki PDF, listy kontrolne, arkusze robocze
- Infografiki
- Studium przypadku
Gdzie publikować?
- Twój własny blog / strona internetowa
- Social media (LinkedIn, Facebook, etc.)
- Youtube
- Newsletter
- Podcast (iTunes itp.)
- Inne blogi i publikacje online
Publikuj regularnie
Marketing treści to czynność długoterminowa, ale przy prawidłowym wykonaniu przynosi niesamowite efekty.
Trzeba wziąć pod uwagę, że tworzenie i promowanie treści jest bardziej czasochłonne i kosztowne niż większość ludzi zdaje sobie z tego sprawę. Z tego powodu warto rozpocząć od 1-2 podstawowych typów treści (takich jak posty na blogu lub filmy). Gdy zaczniesz uzyskiwać dobre wyniki z podstawowymi typami treści i mediami, przejdź do innych, aby dotrzeć do większej liczby osób.
Co zrobić aby tworzone przez ciebie treści były udostępniane
- Zrozum co kieruje ludźmi, którzy udostępniają
Nieważne, czy jest to jakiś raport, wpis na blogu, czy krótki post w social media – zastanów się, dlaczego ktoś miałby chcieć go udostępnić. Ciekawa treść a może humor ?
- Dostosuj treść do urządzenia
Ludzie korzystają z wielu urządzeń, dlatego Twoje treści powinny być dostosowane do mobile jak i desktop. Jeżeli ładują się zbyt długo lub źle wyświetlają się na urządzeniach mobilnych, ludzie nie będą chcieli ich czytać, a co dopiero mówić o udostępnianiu.
- Jakość, jakość i jeszcze raz jakość
Skup się na tworzeniu wysokiej jakości treści, których podstawą jest porządny research. Jednak dzięki rozwojowi technologii treści te to nie tylko tekst, ale także obraz. Zadbaj zatem o to, aby Twoje wpisy były nie tylko merytoryczne, ale także atrakcyjne wizualnie.
Mam nadzieję, że wskazówki będą dla Ciebie pomocne.